تحلیل فاندامنتال چیست؟ چه کاربردی دارد؟

تحلیل فاندامنتال چیست؟ چه کاربردی دارد؟

()

تحلیل تکنیکال شامل بررسی نمودارها برای شناسایی الگوها یا روندها است، تحلیل بنیادی یا فاندامنتال شامل بررسی گزارش های داده های اقتصادی و عناوین اخبار است.

تحلیل فاندامنتال چه کاربردی دارد ؟

تحلیل فاندامنتال روشی برای نگاه کردن به بازار فارکس با تجزیه و تحلیل متغیر های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که ممکن است بر قیمت جفت ارز ها تأثیر بگذارد.

استفاده از عرضه و تقاضا به عنوان شاخصی برای اینکه قیمت به کجا می‌تواند هدایت شود، آسان است. بخش سخت، تجزیه و تحلیل همه عواملی است که بر عرضه و تقاضا تأثیر می گذارد. شما باید دلایلی را درک کنید که چرا و چگونه برخی رویدادها مانند افزایش نرخ بیکاری بر اقتصاد و سیاست پولی یک کشور تأثیر می گذارد که در نهایت بر سطح تقاضا برای پول آن کشور تأثیر می گذارد.

تاثیر افزایش و کاهش پول کشور با تحلیل فاندامنتال

ایده پشت این نوع تحلیل این است که اگر چشم انداز اقتصادی فعلی یا آینده یک کشور خوب است، پول آن باید تقویت شود.

هر چه اقتصاد یک کشور شکل بهتری داشته باشد، کسب و کارها و سرمایه گذاران خارجی بیشتری در آن کشور سرمایه گذاری خواهند کرد. این منجر به نیاز به خرید ارز آن کشور برای به دست آوردن آن دارایی می شود.

تحلیل فاندامنتال
تحلیل فاندامنتال

به عنوان مثال، بیایید بگوییم که دلار آمریکا در حال افزایش است زیرا اقتصاد ایالات متحده در حال بهبود است ، با بهتر شدن اقتصاد، ممکن است برای کنترل رشد و تورم به افزایش نرخ بهره نیاز باشد ، نرخ های بهره بالاتر، دارایی های مالی دلاری را جذاب تر می کند.

معامله گران و سرمایه گذاران برای دستیابی به این دارایی ها باید ابتدا مقداری دلار آمریکا بخرند. این امر باعث افزایش تقاضا برای ارز می شود. در نتیجه، ارزش دلار آمریکا احتمالاً در برابر سایر ارزها با تقاضای کمتر افزایش خواهد یافت.

تحلیل فاندامنتال به زبان ساده

برای اینکه بتوان از تحلیل بنیادی استفاده کرد، لازم است بدانیم که اخبار اقتصادی، مالی و سیاسی چگونه بر نرخ ارز تاثیر می‌گذارند. این امر مستلزم درک خوبی از اقتصاد کلان و ژئوپلیتیک است. در حال حاضر، فقط بدانید که تحلیل بنیادی راهی برای تجزیه و تحلیل حرکت‌های بالقوه یک ارز از طریق قوت یا ضعف چشم‌انداز اقتصادی آن کشور است. شما انتظار دارید که اقتصاد یک کشور ضعیف می شود پس در نتیجه بر روی ارز آن کشور سفارش فروش باز می کنید و اگر انتظار دارید ارز آن کشور قوی تر می شود سفارش خرید باز می کنید .

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیاز:

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است

شبکه های اجتماعی

میهن اینوست در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

درباره ما

رسالت میهن اینوست ارائه آموزش هایی جهت افزایش مهارت های سرمایه گذاری آگاهانه در بازار های مالی است .

میهن اینوست در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

×
بهترین تقویم اقتصادی فارکس