بالانس حساب فارکس (balance) چیست؟

بالانس حساب فارکس (balance) چیست؟

()

بالانس به موجودی شما در حساب بروکر و متاتریدر گفته می شود و مقدار آن دقیقا همان مقداری است که حساب خود را شارژ کرده باشید و بعد از بسته شدن هر معامله چه با سود چه با ضرر مقدار آن تغییر می کند.

روش محاسبه بالانس حساب فارکس

بعد از اینکه یک حساب واقعی فارکس ایجاد کنید نیاز است آن حساب را شارژ کنید مثلا شما تصمیم می گیرید که حساب خود را هزار دلار شارژ کنید در نتیجه بالانس شما از صفر به هزار دلار تغییر خواهد کرد و اگر مجدد بخواهید 500 دلار دیگر حساب خود را شارژ کنید بالانس حساب شما به 1500 دلار افزایش پیدا خواهد کرد دقیقا برعکس این موضوع نیز وجود دارد .

اگر شما پس از معامله با 1500 دلار خود آن را به 2000 دلار یا 3000 دلار رسانده باشید و بخواهید 1000 دلار آن را برداشت بزنید 1000 دلار از بالانس شما کم خواهد شد .

روش محاسبه بالانس حساب فارکس
روش محاسبه بالانس حساب فارکس

تاثیر اکوئیتی  (Equity) در بالانس حساب فارکس

اگر شما هیچ معامله بازی نداشته باشید مقدار اکوئیتی و بالانس شما برابر است ولی زمانی که یک یا چند معامله باز می کنید معاملات یا در سود هستند یا در زیان پس کاربردی اکوئیتی نمایش دارایی لحظه ای شما بر اساس سود و زیان معاملات باز است و بالانس حساب موجودی شما با معاملات بسته شده یا موجودی قبل از ورود به معامله است .

رابطه بالانس حساب و ریسک شما در حساب فارکس

هرچه بالانس حساب شما نسبت به یک معامله یا چند معامله باز شما بیشتر باشد ریسک حساب کاهش پیدا می کند قبل از شارژ بالانس حساب و فعالیت در فارکس حتما مقاله کال مارجین را مشاهده کنید ، اگر به نسبت بالانس حساب وارد معاملات با حجم بالا شوید و معامله وارد ضرر سنگین شود همچنین مقدار اکوئیتی بسیار کم شود و به آن میزانی نباشید که بتوانید بیشتر ضرر کنید به صورت خودکار معاملات شما بسته می شود و بالانس حساب نیز صفر خواهد شد .

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیاز:

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است

شبکه های اجتماعی

میهن اینوست در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

درباره ما

رسالت میهن اینوست ارائه آموزش هایی جهت افزایش مهارت های سرمایه گذاری آگاهانه در بازار های مالی است .

میهن اینوست در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

×
بهترین تقویم اقتصادی فارکس