کتاب معامله گر منضبط مارک داگلاس

نویسنده کتاب معامله گر منضبط می گوید : عميقاً معتقدم که ۸۰ درصد موفقیت در معامله گری به موضوعات روانشناختی و ۲۰ درصد به روش تحلیل فرد (خواه تکنیکال یا بنیادی) باز می گردد. بر این اساس اعتقاد دارم که ممکن است فردی با داشتن اطلاعاتی متوسط از تحلیل تکنیکال یا تحلیل بنیادی ولی با تسلط روانی بر خود بتواند درآمد کسب کند
قیمت کتاب : ۱۲۰ هزار تومان
کتاب معامله گر منضبط مارک داگلاس

زمان مطالعه

۷ روز

سطح سختی

متوسط

تعداد صفحه

۲۳۳

امتیاز

()

The Disciplined Trader

کتاب معامله گر منضبط نوشته مارک داگلاس است این کتاب شامل 4 فصل است .

  1. مقدمه
  2. ماهیت محیط معامله گریاز نقطه روان شناختی
  3. ساخت چهارچوبی برای شناخت خود
  4. چگونه به معامله گر برتر تبدیل شویم؟

کتاب معامله گر منضبط

نویسنده کتاب معامله گر منضبط می گوید : عميقاً معتقدم که ۸۰ درصد موفقیت در معامله گری به موضوعات روانشناختی و ۲۰ درصد به روش تحلیل فرد (خواه تکنیکال یا بنیادی) باز می گردد. بر این اساس اعتقاد دارم که ممکن است فردی با داشتن اطلاعاتی متوسط از تحلیل تکنیکال یا تحلیل بنیادی ولی با تسلط روانی بر خود بتواند درآمد کسب کند و بر عکس، شخص دیگری با در اختیار داشتن یک سیستم تحلیل بسیار کارآمد که بارها آزموده شده و در دراز مدت عملکرد مثبت آن مورد تأیید قرار گرفته، به دلیل فقدان کنترل روانی لازم، در نهایت بازنده باشد.

هر معامله را با سؤال کردن از خود مورد بازپرسی قرار دهید. چه چیزی باعث ورود به معامله شده است؟ چگونه آن را مدیریت کردم؟ معامله موفقی بود و سود بردم یا ضرر کردم و چرا؟پاسخ های خود را بنویسید و قبل از انجام معامله بعدی به آنها مراجعه کنید.

معامله گرانی که وقت صرف می کنند تا بیندیشند و آمادگی کسب کنند در بازار دوام خواهند آورد و احتمالا کامیاب خواهند شد.

کنترل خود در معامله گری

تنها چیزی که می توانید کنترل کنید، خودتان هستید. به عنوان یک معامله گر شما تنها این اختیار را دارید که یا از بازار پول بگیرید و به خودتان بدهید یا پول خود را به دیگر معامله گران تقدیم کنید و انتخاب شما برای انجام یکی از این دو کار توسط چند عامل روان شناختی مشخص می شود که هیچ ربطی به بازار ندارند و تا وقتی مهارت های جدید لازم برای تطبیق خود با شرایط متفاوت این محیط را فرا نگرفته اید، همیشه بر سر این دوراهی برای انتخاب قرار خواهید داشت.

تنها عده معدودی از معامله گران به این درک رسیده اند که تنها خودشان مسئولیت کامل نتایج معاملات خود را بر عهده دارند و حتی تعداد کمتری از آنها، الزامات روان شناختی این چنین درکی را پذیرفته اند و می دانند باید در قبال آن چه اقدامی انجام دهند. در محیط بازار، شما خودتان باید قوانینی را برای خود وضع کنید و نیز خود را به رعایت آنها ملزم نمایید.

اگر می خواهید یک معامله گر موفق باشید لازم است یاد بگیرید خویشتن دار باشید و کنترل احساسات خود را به دست گیرید.

اعتماد به نفس در معامله گری

اعتماد به نفس و ترس حالاتی از ذهن هستند که ماهیتی مشابه دارند ولی مثل کفه های یک ترازو هستند؛ وقتی سطح اعتماد به نفس شخص بالا می رود، به همان میزان تشویش، ترس و اضطراب او کاهش پیدا می کند.

قبل از اینکه وارد معامله ای شوید مطمئن شوید که آن معامله قرار نیست شما را ثروتمند یا فقیر کند.

کتاب معامله گر منضبط

برخی از این اشتباهات معامله گری در زیر آورده شده اند و هر یک از آنها علت مشخصی دارند که ریشه در طرز فکر فرد دارد، ولی می توان آنها را تغییر داد:

  1. اجتناب از ضرر یا قرار دادن حد ضرر.
  2.  خارج نشدن از یک معامله زیانده، حتی وقتی خودتان میدانید که دیگر احتمال سود در این معامله بسیار اندک است.
  3. اصرار کردن بر یک عقیدهی بخصوص در مورد جهت بازار، از نقطه نظر روان شناختی، این اصرار معادل تلاش برای کنترل بازار و یا تعیین تکلیف برای بازار است. به عبارتی: «من درست می گویم. بازار اشتباه می کند!».
  4. تمرکز بر قیمت و ارزش پولی معامله، به جای تمرکز بر پتانسیل بازار برای حرکت بر اساس رفتار و ساختار فعلی آن.
  5. معامله برای انتقام از بازار و سعی در تنبیه بازار به خاطر آن چیزی که فکر می کنید از شما ربوده است.
  6. نگرفتن موقعیت مخالف (فروش) و یا خارج نشدن از معامله وقتی به وضوح تغییر جهت بازار را حس می کنید.
  7. عدم رعایت سیستم معاملاتی خودتان.
  8. پیش بینی حرکت قیمت و برنامه ریزی برای استفاده از آن و سپس احساس فلج شدگی، درست در زمانی که باید وارد معامله شوید و لذا از دست دادن فرصت.
  9. اعتماد نداشتن و عمل نکردن بر اساس شم و درک شهودی.
  10. داشتن روندی ثابت در معاملات موفق در یک دوره زمانی و سپس باز پس دادن تمام سودهای بدست آمده به بازار طی یکی دو معامله و تکرار مکرر این چرخه.

شروع به معامله گری با این فرض که معامله گری کار آسانی است، یک تله روانشناختی است که تقریباً همه معامله گران را به دام می اندازد.

تصیمات مهم در معامله گری

اول اینکه، باید یاد بگیرید چگونه خود را از هرگونه احساس بی کفایتی، گناه و شرمندگی رها کند. دوم اینکه، چطور اثرات منفی معامله با ضرر بسته شده و صدمات روانی که در ذهنش باقی مانده را پاک کند، چرا که این صدمات قابلیت تبدیل شدن به ترس را دارند. و در آخر باید تمام عاداتی را که برای محیط معامله گری ناشایست هستند، کنار بگذارد و سعی کند مهارت های مناسبی که او را در جمع آوری ثروت یاری می رساند، کسب کند. پیشنهاد می شود کتاب هفت گناه کبیره در بورس اثر روث بارونز روزولت را نیز مطالعه کنید.

رفتار بازار های مالی

رفتار بازار از تعامل صدها هزار معامله گر تشکیل می گیرد که همه آنها انسان هستند و صرف نظر از ملیت، عقاید دینی و هر چیز دیگری که شما فکر کنید در یک چیز وجه اشتراک دارند و آن ساختار روان شناختی ذهن انسانها است». این ساختار روان شناختی وقتی با استرس و موقعیت هایی برای اخذ تصمیمات سريع مواجه می شود، به گونهای رفتار می کند که تا حد زیادی قابل پیش بینی است. در بازار ترس از دادن پول ، درست مانند ترس از دست دادن جان بر اثر حمله یک حیوان وحشی است و لذا عكس العمل افراد در برابر این اتفاق قابل پیش بینی است.

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیاز:

شبکه های اجتماعی

میهن اینوست در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

درباره ما

رسالت میهن اینوست ارائه آموزش هایی جهت افزایش مهارت های سرمایه گذاری آگاهانه در بازار های مالی است .

میهن اینوست در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.