کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم اثر نیکلاس دارواس

در کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم به بخش های مختلفی اشاره می کند که نیکلاس دارواس چطور معامله می کرده است ابتدا چطور شروع کرده است و از سود و زیان های خود در بازار سهام می گویید همچنین از تجربیاتی که در این مسیر بدست آورده است و هر تازه کاری ممکن است این مسیر را برود .
قیمت کتاب : ۴۵ هزار تومان
کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم

زمان مطالعه

۷ روز

سطح سختی

پایین

تعداد صفحه

۱۴۸

امتیاز

()

فهرست های کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم

  • مقدمه ( قمار باز )
  • دوره کانادایی ( بنیادی )
  • ورود به وال استریت
  • اولین بحران ( تکنیکالی )
  • تلگرام ( تکنیکالی بنیادی )
  • بازار رکودی
  • تئوری کار آمد
  • اولین نیم میلیون دلارم
  • دومین بحران
  • دو میلیون دلار

این کتاب در ۲۵ می سال ۱۹۵۹ منتشر شد، زمانی که مجله تایم یک صفحه کامل را در بخش تجاری اش به داستان خارق العاده ای در زمینه ی بـازار بورس از یک رقاص، نیکلاس دارواس، اختصاص داده بود. مجله تایم افشا کرد که این فرد مبتدی، با توسعه روشهای سرمایه گذاری اش، توانسته یک میلیونر شود. این مقاله حیرت کارکنان وال استریت را به همراه داشت که از بی اعتنایی آقـای داروس به روش های سرمایه گذاری متداول و بسیار رایجی که آنها به کار می گرفتنـد، متعجب شده بودند.

آشنایی با سهام

نیکلاس دارواس یک رقاص بود و اطلاعاتی در ورد بازار سهام نداشت تا اینکه به او پیشنهاد می شود به جای دریافت دستمزد به او سهام بدهند او می گوید وقتی بیشتر بررسی کردم، متوجه شدم که آنها قصد دارند دستمزدم را با واگذاری ۶۰۰۰ سهم از شرکتی به نام بریلنده پرداخـت کننـد. ایـن شـرکت که توجـه بـرادران اسمیت را به خود جلب کرده بود، یک شرکت استخراج معـادن در کانادا بـود. در آن زمان، ارزش هر سهم این شرکت ۵۰ سنت قیمت گذاری شده بود. همچنین از آن ها تضمین می گیرد که اگر قیمت پایین تر از 50 سنت رسید آن ها ضرر را پرداخت کند و قبول می کند تا اینکه مدتی فراموش می کند و بعد از 6 ماه سهام 50 سنتی نزدیک 2 دلار شده است او فورا آن را می فروشد و 8 هزار دلار سود می کند.

مشاوران مالی

سالها طول کشید تا متوجه شدم زمانی که این مشاوران مالی خرید سهامی را به سرمایه گذاران مبتدی توصیه می کنند، همان هنگامی است که سرمایه گذاران حرفه ای که پیش تر آن سهام را براساس اطلاعات درون سازمان خریداری کرده اند، در حال فروش آن هستند. همزمان با خروج سرمایه داخلی، سرمایه خرده پایان وارد میدان می شـود. آنهـا اولین ها با بیشترین سرمایه نیستند، بلکه آخرین هـا بـا حـداقل سرمایه هستند.

هر اتفاقی در بازار های مالی ممکن است!

آنچه که نمی دانستم و بعـدها آمـوختم، این بود که در بازار بورس چیزی با عنوان نمی تواند وجود ندارد. هر سهمی می توانـد هـر عملکردی داشته باشد.

درس های نیکلاس دارواس از بازار بورس :

1- هیچ چیز قاطعی در بازار بورس وجود ندارد و در پنجاه درصـد مواقـع اشـتباه تصور می کنم.

2- باید این حقیقت را بپذیرم و خودم را با آن وفق دهم که غرور و اعتماد بـه نفـس کاذب منجر به شکستم میشوند.

3- باید یک تحلیلگر بی طرف شوم، کسی که فقط برحسب تـئـوری هـا یـا سـهامها قضاوت نمی کند.

4- نمی توانم فقط به شانسم تکیه کنم. باید تا حد ممکن ریسک روشهایم را پایین بیاورم.

5- باید احساساتی مانند ترس، امید و طمع را در خود کنترل می کردم.

شایعات در بازار بورس

او مدتی مجبور بود برای کار خود از بازار فاصله بگیرد و ارتباط آن کم شده بود و از تلگراف استفاده می کرد . اما مدتی پس از کسب تجارب متعدد در زمینه تجارت تلگرافی، به فواید این نوع تجارت پی برد و دریافت که نداشتن ارتباط مستقیم بـا وال استریت، او را از عوامل گیج کننده و شایعات ضدونقیض دور نگه میدارد و دیدگاهش را ارتقا می دهد.

یک سرمایه گذار باید زمانی که سهام هایش در حـال تنـزل هستند، از شرشـان خـلاص شـود. در حالی که قماربازان همیشه با امید واهی یافتن برگ برنده به بازی ادامه میدهند.

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیاز:

شبکه های اجتماعی

میهن اینوست در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

درباره ما

رسالت میهن اینوست ارائه آموزش هایی جهت افزایش مهارت های سرمایه گذاری آگاهانه در بازار های مالی است .

میهن اینوست در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.