کتاب اخبار را دنبال نکنید رولف دوبلی

اخبار دقیقاً چیست؟ این ساده ترین تعریف است: «اطلاعاتی از وقایع از سراسر جهان.» تصادف یک اتوبوس در استرالیا، زلزله ای در گواتمالا، رئیس جمهور A در حال ملاقات با رئیس جمهور B است. یک موشک در کره شمالی آزمایش شد. یک برنامه موبایل رکوردشکنی کرد. یک شرکت بین المللی مدیرعامل خود را اخراج کرد. یک توییت ناخوشایند از یک سیاست مدار، دبیر کل جدید سازمان ملل متحد انتخاب شد. یک تاجر به زندان افتاد. یک نخست وزیر کناره گیری کرد. یک کودتا. یک حادثه کشتی . قیمت پایانی شاخص داوجونز.
قیمت کتاب : 30 هزار تومان
اخبار را دنبال نکنید

زمان مطالعه

۷ روز

سطح سختی

پایین

تعداد صفحه

۱۴۰

امتیاز

()

اخبار را دنبال نکنید

اخبار را دنبال نکنید
کتاب اخبار را دنبال نکنید

بعضی اوقات رسانه ها با جدیت به این اطلاعات می گویند؛ “اخبار فوری” یا “عناوین برتر جهان”. چنین عناوینی این واقعیت را تغییر نمی دهد که این اخبار تا حد زیادی به دنیای شخصی شما بی ربط هستند. شما می توانید با اطمینان فرض کنید که هرچه اخباری بیشتر “فوری” باشد، در واقع کمتر برای شما اهمیت دارد!

چرا نباید اخبار را دنبال کنیم؟

  • توهم دانایی ایجاد می کند
  • زمان زیادی از ما می گیرد
  • تمرکز ما را کم می کند

ترس از دادن اخبار مهم جهان

اگر نگران این هستید که اخبار مهم را از دست دهید رسانه هایی را پیدا کنید که اخبار یک هفته را بر اساس عنوان های آن فقط به شما می گویند و فقط هفته ای یک بار چک کنید و در نهایت نگران نباشید قطعا اخبار مهم توسط خانواده ، دوستان و آشنایان و در مکان های مختلف به گوش شما خواهد رسید.

راهکار حذف اخبار چیست؟

  • بهترین راه برای حذف یک عادت جایگزین کردن آن ها است همیشه با خود کتاب به همراه داشته باشید .
  • دسترسی به اخبار را سخت کنید : کانال ها و راه های دریافت خبر را حذف کنید.
  • به جای استفاده از اخبار آنلاین از اخبار چاپی برای مدتی استفاده کنید .

30 روز اخبار را دنبال نکنید

بررسی نکردن خبر نیازمند یک انضباط درونی است. در ابتدا احساس پریشانی می کنید و دلتان مثل سیر و سرکه می جوشد و هر لحظه انتظار دارید اتفاقات وحشتناکی در جهان رخ دهد. احساس می کنید آمادگی لازم را برای فاجعه بعدی ای که قرار است در جهان رخ دهد ندارید. فکر می کنید در مقایسه با آدمهای دیگر دچار نقطه ضعف هستید احساس محرومیت خواهید کرد و حتی از نظر اجتماعی نیز منزوی خواهید شد. دائماً وسوسه می شوید که دزدکی به سایتهای خبری مورد علاقه تان سر بزنید. اما مقاومت کنید. به برنامه تان پایبند باشید و تلاش کنید به مدت سی روز بدون خبر به زندگی تان ادامه دهید.

از دست دادن زمان و تمرکز با اخبار

خبر به قیمت گزافی به شما می رسد، زیرا فقط یک اتلاف وقت است. اول، زمانی است که شما در واقع صرف مصرف اخبار می کنید؛ خواندن، گوش دادن، مشاهده یا دیدن از طریق تلفن یا لپ تاپ خود، دوم، زمانی که برای بازگرداندن توجه خود نیاز دارید، معروف به “هزینه جابجایی” شما برای بازگشتن به سر کاری که قبل از منحرف شدن ذهنتان توسط اخبار انجام می دادید باید زمان صرف کنید.

تاثیر اخبار در بازار های مالی

همانطور که نویسنده هم اشاره کرده است دنبال نکردن اخبار به این معنا نیست که هیچ خبری را دنبال نکنیم اگر کسی در ضمینه ای فعالیت دارد باید اخبار مربوط به آن ضمینه را در صورت تمایل و نیاز دنبال کند نویسنده کتاب رولف دوبلی می خواهد شما اخبار بی ارزش و عمومی که فقط زمان و تمرکز شما را می گیرد کنار بگذارید .

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیاز:

شبکه های اجتماعی

میهن اینوست در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

درباره ما

رسالت میهن اینوست ارائه آموزش هایی جهت افزایش مهارت های سرمایه گذاری آگاهانه در بازار های مالی است .

میهن اینوست در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.